taki mały złośnik :)RSS wpisów RSS komentarzy

Jaskinia Niedźwiedzia

W poniedziałek wybrałyśmy się z Kolą do Kletna do Jaskini Niedźwiedziej 🙂 Wejście do środka stało pod wielkim znakiem zapytania, ponieważ nie rezerwowałyśmy wcześniej biletów. Po półgodzinnej wędrówce pod górkę na miejscu okazało się, że są dwa bilety wolne, tylko trzeba poczekać trochę ponad godzinę i będzie można wejść pozwiedzać 🙂 Godzina czekania minęła szybko i …

weszłyśmy do jaskini 🙂 Trafiłyśmy na bardzo fajnego przewodnika 🙂 Opowiadał bardzo ciekawie i nie marudził jak za długo schodziło nam robienie fotek 🙂

Najpierw doszliśmy do Szczeliny nad Progiem Ryżowym, potem przeszliśmy tak zwanym Labiryntem aż do miejsca zwanego Biwakiem. W dalszej części wędrówki dotarliśmy do Korytarza Mis Martwicowych, skąd udaliśmy się obejrzeć wspaniałą sześciometrową kaskadę wyglądem przypominającą zamarznięty wodospad 🙂

Po przejściu kolejnych metrów jaskiniowych korytarzy weszliśmy do Sali Pałacowej, gdzie naszym oczom ukazały się: oryginalny stalagmit zwany Lichtarzem, fantazyjne nacieki kaskadowe, niezliczone ilości stalaktytów i stalagmitów. Poza tym na górze widać było Wielką Draperię, która zachwycała swoim wyglądem 🙂

Bajkowe krajobrazy jaskini nie pozwalają oderwać oczu od siebie i chociaż temperatura w środku utrzymuje się na poziomie +6’C, to gdy nadszedł koniec zwiedzania nie chciało się opuszczać tej malowniczej krainy stworzonej przez matkę naturę 🙂